Hut- och harmlöst från Larko

På arslet med dom!

Posted on: 29 07 2009

Sånt får man se när man råkar klicka på en länk i SVT Play:

”Det kan bero på att vi av upphovsrättsliga skäl inte får visa…” osv. Nå, beror det på det eller inte? Kan man inte få ett klarare besked?

Jag är så trött och less på det, att både du och jag vet vad det är fråga om, men ingen av oss vill säga som det är. Nämligen att upphovsmaffian vill bestämma vad du och jag får se eller inte får se.

Och det påminner mig också om vad Rick Falkvinge skrev häromdagen om tjänstemannapolitiken. Så skall vi inte ha det. På arslet med dom!

4 svar to "På arslet med dom!"

Så jäkla irriterande, speciellt för mig som boende i Tallinn. Så jag går runt det istället:

http://twitpic.com/bt9vi

/CJ

Estlands TV (ETV) är i och för sig mycket tillmötesgående. Och har bättre programm än SVT.🙂

Jasså, det tycker du? Då är vi nog rätt diametrala, men NRK däremot är ju grymt balla

Jag har inte mycket erfarenhet av NRK men det lilla jag har är motsägelsefullt. Det gick bra att se Norges matcher i direktsändning vid ishockey VM men samtidigt var Mankells Wallander blockerad p.g.a. att det var förbjudet att visa serien utanför Norge.

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
