Hut- och harmlöst från Larko

Snigelpost ur tiden

Posted on: 27 02 2007

I Sverige vill snigelposten senarelägga utdelning av brev till mottagarna till klockan 16 på eftermiddagen. Man lär redan ha börjat med det i landets södra delar. Orsaken är att det sänds allt mindre brev per snigelpost, då alla viktiga meddelanden går via e-post.

Det där verkar vara ett vettigt sätt att dra ner kostnader. Jag hoppas verkligen att snigelposten härstädes tar efter. Den som har ett viktigt ärende till mig skcikar e-post. De fåtaliga brev, som fortvarande av någon märklig anledning kommer på papper, hinner jag läsa senare. Genom att skicka ett brev till mig per snigelpost visar avsändaren att ärendet inte är viktigt.

Snigelpost är ur tiden och kommer så småningom att försvinna. Ju tidigare desto bättre.

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
