Hut- och harmlöst från Larko

Spam roterar

Posted on: 7 08 2006

För en tid sedan brukade min engelska blogg få ett stort antal spamkommentarer från IP 195.225.177.81 samt 147.202.52.178. Den första, som residerar i Ukraina, var speciellt flitig. Det kunde flyta in 50-100 skräpkommentarer om dagen därifrån.

Nu tycks man ha lämnat den bloggen och flyttat hit till Hut- och harmlöst i stället. Vilket betyder att den här bloggen äntligen får besök, även om det bara är av spamrobotar. Annars läser ju nästan ingen vad jag skriver här.

För robotarna är det emellertid lika fruktlöst här som det var där borta. Akismet plockar nämligen väldigt effektivt bort så gott som all spam.

2 svar to "Spam roterar"

De får väl knappast ut något av spamkommentarerna längre så det bör väl sluta snart skulle jag tro.

Om det vore så väl. Det har visat sig att spam kommer i vågor. Intressant nog, brukar det pendla mellan mina olika blogg. Under de senaste 36 timmarna har jag fått 136 stycken i den här bloggen. Som tur var, fångade Aksimet samtliga. 😉

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
