Hut- och harmlöst från Larko

Man borde också göra mål

Posted on: 10 06 2006

Det har väl hänt förut, att ett lag gått framåt från gruppspel i VM utan att göra ett enda mål. Men man kan med säkerhet inte bli världsmästare utan att måla. Inte för att jag skulle tro, att Sverige har någon chans att bli mästare.

Visst hade man en hel del olycka i kväll mot Trinidad och Tobago. Men så många målchanser som Sverige missade, t.o.m. då man spelade med en mans övervikt, får man bara inte missa. Åtminstone ett mål borde svenskarna ha kunnat författa.

Nu blir det intressant i grupp B. Man kan nog utgå ifrån, att England kammar in ett rent spel och därmed vinner gruppen. Jag tror nog inte på allvar att Trinidad och Tobago kommer att kunna upprepa kvällens nollspel mot England och Paraguay. Fast man vet ju aldrig.

Då skulle andraplatsen i gruppen vara en affär mellan Paraguay och Sverige. Paraguay har faktist åstadkommit ett mål så länge. Tyvärr var det dock självmål.

Alltså ligger det enda lag som kunnat måla så länge på en sista plats i gruppen. Och jag ligger på en sista plats i det vänskapliga tipsspel som Tommy startade. Trots att det skulle behövts bara ett mål mindre i två matcher så länge för att placera mig till toppen.


Klicka till tabellen för att se densamma i full storlek

Men det är ju hela poängen med fotboll. Man vet aldrig i förhand vad som kommer att hända. Annars skulle matcherna ju inte behöva spelas över huvudtaget.

Men jag vill se mål, för nitton! Jag vill se fina mål av alla lag. Sen får vi väl se om Tyskland inte blir mästare ändå.

Jag såg, för övrigt, att jag är trots allt inte den siste i tipsspelet. Åtminstone inte för närvarande, tack vare en nytillkommen spelare som än så länge inte haft någon chans att tippa. Vilket betyder att det fortvarande går att ansluta sig. Poäng hinner man nog skaffa sig till.

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
