Hut- och harmlöst från Larko

Vi beklagar (om Du ser detta)

Posted on: 20 05 2006

Min webförbindelse har brutit av två gånger i natt. Det första avbrottet varade för ca. fem minuter, det andra omkring en halvtimme. Efter det andra avbrottet föll det in mig att titta på hemsidan av Maxinetti som står för mina ögon till Världen.

Mycket riktigt, där fanns ett meddelande om planlagda uppehållasarbeten som kan förorsaka periodiska avbrott mellan midnatt och klockan sex på morgonen. Man beklagade också för eventuella störningar.

Jag undrar bara, varför man postade notisen på sina hemsidor. Jag kan ju inte läsa den då förbindelsen inte funkar och efter att den återställts vet jag redan att det varit avbrott.

Visserligen är det trevligt att få veta orsaken till att webförbindelsen inte funkar, men jag skulle föredra att få veta i förhand i stället för efterhand. Man är väl inte så korkade på Maxinetti, att man tror, att jag skulle kolla in deras hemsidor varje dag för att få veta om det möjligtvis skulle vara avbrott att se fram emot. En ISP borde kunna komma med en bättre prestation.

Två timmar kvar, ungefär. Jag undrar hur många gånger jag kommer att bli avklippt.

Uppdatering: Förbindelsen var bruten hela lördagen med undantag av korta stunder på kvällen. Den har också varit bruten hela söndagen. Det första livstecknet uppstod på söndag kl 16.50. Jag vet inte om det kommer att vara kvar länge. Det finns mycket att prata om i morgon bitti.!

original

—–

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
