Hut- och harmlöst från Larko

Återställ bloggen, Johan Ingerö!

Posted on: 19 05 2006

Som det står att läsa i DN, har den svenske fp-politikern Johan Ingerö stängt av sin blogg Right Online efter att Lars Danielsson, som är statssekreterare i den svenska UD, antytt att han övevägar att åtala Ingerö för förtal. Ingerö har hänvisat till artiklar i den gula pressen där det antyds att han skulle ha en s.k. ”affär” med departementsrådet Helen Eduards på UD.

Enär bloggen inte finns kvar att läsa i nätet, finns en Google-cache av densamma kvar för tillfället. Så vitt jag kan bedömma av de blogginlägg som går att läsa, stämmer det bra vad Ingerö säger till DN, att han främst diskuterat mediehanteringen av den påstådda affären. Han har alltså inte påstått att det varken fanns eller inte fanns någon ”affär” att tala om. Herr Danielsson kan knappast åtala åtminstone de inlägg som jag läst. Jag tror nog inte han var seriös heller då han antydde det.

Dessutom publicerades ju bloggen i en amerikansk webserver vilket ju innebär att en svensk domstol skulle sakna behörighet i ett eventuellt mål. Herr Danielsson vill knappast stämma i delstaten Kalifornien, desto mindre att ett åtal skulle uppenbarligen kastas ut som omotiverat.

Vad jag också upptäcke vid en genomläsning av Google-cachen var att Johan Ingerös inlägg var högst intressanta, välskrivna och underhållande oavsett om man instämmer eller inte. Så skall en politiker blogga, säger jag som läst ett antal politikerblogg i olika länder som jag hellst inte vill nämna av artighet visavi politikerna i fråga. Synd att jag förbisett bloggen då den fortvarande existerade.

Nejvars, Johan Ingerö! Återställ bloggen, vetja! Jag antar att Du gjorde kopior av inläggen. Man blir ledsen när något så fint försvinner ur nätet. 😦

Uppdatering:
Efter att Johan Ingerö raderat sin blogg tycks nu någon lustigkurre tagit över webadressen rightonline.blogsot.com och satt upp en falsk blogg där. Ytterst smaklöst! För att inte tala om att Johan Ingerös namn förekommer på den nyuppsatta bloggen med hans gamla profil.

original

—–

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
