Hut- och harmlöst från Larko

Hjälp mig rapportera om trängselskatten

Posted on: 30 12 2005

Jag håller på sedan en tid tillbaka att förmedla nyheter och andra aktuella inslag främst från Norden för den estniska miljöportalen Roheline Värav (Gröna Portet). Den stundande trängselskatten är ett ämne som väckt stort intresse under hösten. Nu undrar jag om det finns några stockholmare som vill ställa upp med sina pesonliga erfarenheter. Uppgifterna kan även behandlas anonymt, om Du föredrar på det viset.

Jag är intresserad av just hur folk personligen upplever övergången. Och Du behöver inte vara bilpendlare. Trängselskatten kommer utan tvivlan att även påverka kollektivtrafiken så bidrag från både nyblivna kollektivåkare och de som sedan tidigare åker buss, tunnelbana eller pendeltåg är välkomna.

Är Du intresserad av att dela Dina upplevelser och erfarenheter med miljöintresserade ester, är Du välkommen att skriva till onularko[at]gmail.com (Adressen är ändrad för att inte fånga in en massa skräppost. Du bör ersätta [at] med @) Ditt bidrag är lika välkommen om Du bara skriver två meningar eller en grundligare redogörelse. Jag kommer eventuellt att återkomma med kompletterande frågor.

Du kan också slänga in en kommentar hit om Du föredrar att hjälpa mig på det viset.

Tack i förhand till dem som ställer upp!

original

—–

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
