Hut- och harmlöst från Larko

Julmat

Posted on: 21 12 2005

Som jag skrev under helgen, tål jag inte mycket av julmat i ett år så där. Men jag glömde någonting som hör till julbordet i Estland men icke här i Finland. Det är blodkorv.

Jag köpte alltså julkorv i Tallinn i går. Det skulle jag faktiskt kunna äta året om. Passar bra vid midsommarbrasan, vetja.

Nu har jag en portion av blodkorv i ugnen. Tar ungefär tio minuter att bli färdig. Jävlar att det inte går fortare. Den enda julmat som jag äter oberoende av årstid.

original

—–

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
