Hut- och harmlöst från Larko

Väl framme

Posted on: 31 10 2005

De stormiga vindarna och höga vågar lugnade ner sig lagom i morse för att jag kunde ta mig över till Tallinn med bärplansbåten. Resan gick relativt bekvämt och framförallt snabbt. Det fanns nästan inga passagerare alls, vilket är inte att undra på en måndagsmorgon, då seglingsperioden när som hellst kan ta slut på grund av den stundande vintern.

Vädret i Tallinn är utomirdentligt vacker i dag. Det är lite kyligt, men temperaturen väntas stiga något till middagen. Jag har några timmar på mig innan konferensen skall gå av stapeln. Jag funderar som bäst var jag skulle äta lunch och vad det i så fall kunde vara.

På kvällen kommer jag att möta en gammal vän. Det lär bli intressanta diskussioner i flera ämnen som intresserar oss båda. Några snaps kommer vi med största sannolikhet att inta.

I morgon blir det inköp. Den här staden har allt och allting är betydligt billigare än i Helsingfors. Själv föredrar ja nog Estlands provinciella städer både när det gäller inköp, kultur och tidsfördriv (d.v.s krogar). Men efterson jag har ett och annat att förrätta i Helsingfors mot slutet av veckan, kommer jag den här gången inte att avvika från Tallinn. Hem till Helsingfors i morgon alltså, tyvärr.

original

—–

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
