Hut- och harmlöst från Larko

Hallå, Världen!

Posted on: 15 10 2005

Det var en stund sedan jag skrivit någonting på svenska. Lite drygt två år, på ett ungefär. Det var därför jag undrade om språket hade ändrats under tiden, då det stod Hello, World som rubrik för det första inlägget när jag skapade blogget. Såvitt jag vet brukade det heta Hallå, Världen, men engelskan har ju påverkat mindre språk än svenskan så det var ju inget att undra. De skandinaviska bokstavsmärken är ju besvärliga i den globala byn som heter Internet.

Jag tänkte jag skulle pröva efter, om det blir något vettigt kvar efter att jag upphört att tänka. Sånt som man kunde tänka sig lämna kvar i webben. Det får väl tiden avgöra. Det finns länkar till vänster till såna blogg där jag postat inlägg då jag fortvarande tänkte. Tyvärr, inget på svenska. Det svenska språket lämpar sig bäst för överskottstankar.

Det är därför jag skall inte tala om, att det är valdag i Estland. Att analysera valkampen, kampen efter makt i Estlands städer och kommuner, skulle innebära att jag skulle återgå till att tänka. Och det skall jag inte göra i det här läget. Dessutom skall vallokalerna inte öppna i flera timmar än.

Och det har ju publicerats tillräckligt med hutlösa kommentarer i samband med valrörelsen. En del av dem är tillika harmlösa, andra rentav farliga. Nu är det bäst att slappna av och vänta ut utgången som bör vara klar i morgon så här dags.

Under tiden skall jag se om det inte uppstår en eller annan tanke i dag. I så fall kommer jag att uttrycka densamma i mina övriga blogg. Och blir det något över så skall jag återkomma.

https://i1.wp.com/www.larko.org/larko2.gif

original

—–

Kommentera

Skyltar

Arkiv

RSS Mina senaste inlägg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Jag twittrar

RSS Blogroll skandinavisk

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Blogroll English

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.
